17

3-6 ani

Anii petrecuţi la grădiniţă le deschid copiilor noi orizonturi de învățare și explorare prin activități educative, jocuri liber alese și experiențe unice pe care le vor păstra în memorie toată viața. La Piticot asigurăm activități instructiv-educative particularizate, încurajăm învățarea prin joc și promovam valorile și principiile PITICOT cu privire la îngrijirea și educația copiilor.
14

PARTENERIAT


Parteneriatul dintre familie şi instituţiile de îngrijire/ educaţie reprezintă una dintre cheile succesului în viaţă ale copilului. La Piticot, colaborarea eficientă dintre cadrul didactic şi familie are ca scop asigurarea unei stări de bine copilului fiind orientată către dezvoltarea si progresul educațional al copilului.
13

INDEPENDENȚĂ


Existenţa unui program zilnic repetitiv și organizat în care atât activitățile instructiv-educative cât și timpul sunt atent administrate de către un cadru didactic crează copilului siguranţă, securitate şi astfel stimulează creşterea şi independenţa acestuia.
15

PROGRES


Formăm copilul pentru școală! Anii de grădiniță reprezintă fundația întregii educații a unui copil. Anii de grădiniță îi dezvoltă copilului diverse abilități și cunoștințe care îl vor ajuta să se descurce la școală, îl integrează pe copil într-o colectivitate, contribuind la dezvoltarea lui socială, îi ajută să se dezvolte fizic și intelectual.

Cunoașterea copilului  - Punct de pornire

Punctul de pornire în proiectarea, organizarea, desfăşurarea și evaluarea intervenţiilor educaţionale este cunoaşterea copilului. Astfel, orice acțiune educațională trebuie să răspundă unor necesităţi individuale și trebuie adecvată sau accesibilă celui căruia i se adresează. Pe termen lung organizarea intervenţiilor educaţionale se bazează pe coerenţă, consecvenţă şi continuitate, așadar colaborarea cadrului didactic cu familia este esenţială! 

 

Jocul - activitate fundamentală în învătare

Comportamentul de joc din copilărie este fundamentul creativităţii viitorului adult! Copilul este un subiect activ în procesul învăţării, iar dezvoltarea acestuia este dependentă de ocaziile pe care i le oferă programul zilnic, interacţiunile cu ceilalţi, organizarea mediului de învățare şi situaţiile de învăţare, special create de adult. În acest context, jocul este activitatea fundamentală a copilului, formă de învăţare cu importanţă decisivă pentru dezvoltarea şi educaţia copilului. Jocul este forma cea mai naturală de învăţare şi, în acelaşi timp, de exprimare a conţinutului psihic al fiecăruia.

 

Curriculum

La Centrul Piticot ne organizăm activitățile de învățare în conformitate cu prevederile Curriculum-ului pentru Educația Timpurie, aprobat de M.E.N.  și sunt de următoarele feluri:

  • Activităţi pe domenii experiențiale (sunt activităţile integrate sau pe discipline desfăşurate cu copiii în cadrul unor proiecte planificate în funcţie de temele mari propuse de curriculum, precum şi de nivelul de vârstă şi de nevoile şi interesele copiilor din grupă);
  • Jocuri şi activităţi liber-alese (sunt cele pe care copiii şi le aleg şi îi ajută pe aceştia să socializeze în mod progresiv şi să se iniţieze în cunoaşterea lumii fizice, a mediului social şi cultural căruia îi aparţin, a matematicii, comunicării, a limbajului citit şi scris);
  • Activităţi pentru dezvoltare personală ( rutinele, tranziţiile şi activităţile din perioada după-amiezii).

Domeniile experienţiale sunt: Domeniul  Limbă și comunicare (lectura povești, dialoguri, exprimarea corectă), Domeniul Științe (numere, culori, forme geometrice), Domeniul Om și Societate (bunele maniere, alimentația sănătoasă), Domeniul Estetic, Creativ (stimularea imaginației prin desene, modelaje, picturi) și Domeniul Psihomotric (însușirea regulilor de igienă, activități de educație fizică etc.) .

Programul unei zile la Centrul Piticot

  • 07:30-08:30 - Primirea copiilor
  • 08:30-09:00 - Mic dejun
  • 09:00-10:30 - Activități pe domenii experiențiale (DLC, DS, DOM, DPM, DOS)
  • 10:30-11:00 - Gustarea de fructe proaspete
  • 11:00-12:00 - Activități în diferite centre în sală / în curte
  • 12:00-13:00 - Prânz
  • 13:00-15:00 - Program de somn
  • 15:00-15:45 - Jocuri pentru dezvoltare aptitudinilor
  • 15:45-16:00 - Gustarea de după-amiază
  • 16:00-18:00 - Jocuri liber alese în sala de grupă sau în curte
Call Now Button